Kære Turkis.

I de to uger, hvor vi ikke kan være på skolen, får I undervisningen i dansk som fjernundervisning, hvor jeg til hver undervisningsgang lægger instruktioner og opgaver ind på Google Classroom, og her skal I også aflevere jeres besvarelser.

I tilfælde af problemer med at huske login, har I her holdkoden:
godtdvh

Hvis I har brug for hjælp, svarer jeg inden for kort tid i de tidsrum, hvor dansktimerne normalt ligger. I må selvfølgelig gerne arbejde med materialerne på andre tidspunkter, men så kan der gå længere tid, før jeg svarer.

Venlig hilsen Annika 

Turkis matematik

Multibogen:

8. kl. Statistik: s. 119-129 opg.: 1,2,4,5,7,9,10,12,15,16 (Teoriboksene på følgende sider skal læses: s. 120,124,126,129)

9. kl. Statistik og sandsynlighed: s. 126-138 opg.: 1,3,5,8,9,10,12.13,15,16 (Teoriboksene på følgende sider skal læses: s. 128,131,132,134,136,137)
der er vedhæftet en pdf fil som skal bruges til s. 130 plastaffaldsopgaven (9. kl.)

Udover Multibogen. Har jeg lagt en færdighedsregning op på Xplore.dk - test og prøver - matematik. en til 8. og en til 9. Den SKAL laves.


 

Opdatering 27/3

Matematik turkis uge 14

 

HUSK! At lave jeres tests på xplore.dk færdige!!! Jeg kan se hvor langt i er, og hvem der har/ikke har lavet det. Der vil blive lagt en ny test tilgængelig på mandag!!!!!

Når man skal have noget til at sidde ordentligt fast, så har undersøgelser vist, at man får mest ud af tingene ved at være en aktiv del af processen. Derfor er opgaven i denne uge...

Engelsk og tysk

Deutsch

Und für die deutschen Schüler und Schülerinnen

Hier sind Aufgaben über Berlin. Bitte versucht, so viele Aufgaben zu machen, wie du kannst.
Wenn du Fragen hast, bitte schreibt mich an, und ich werde beantworten, so bald wie möglich.

freundlichen Grüssen,
Vinni

 

English

Dear Turkis pupils,

I have found some suggestions for you in english. I would like you to learn as much as you can about Australia. Please read the instructions ind the PDF.
If you have any questions, please contact me via gmail and I will reply as soon as I can.

regards, Vinni

 

Tysk opdateret 25/3

Kulturfagslektier

  • Læse siderne/kapitlerne (tjek vedhæftet).
  • Lav minimum 5 spørgsmål til hvert kapitel.
  • Genlæs dit kapitel og forbered en præsentation og forklaring af kapitlets faglige begreber. Find gerne billeder til at understøtte din præsentation.
    1. Kapitel (At blive den, man er): Peter, Aja, Fie og Mathias.
    2. Kapitel (Identitet, roller og køn): Andreas, Gry, Mika, Rosa og Sasia.
    3. Kapitel (Kultur og fællesskaber): Nicolai, Mathilde, Teis og Viktor.
    4. Kapitel (Livsstil og livsformer): Andreas Aa, Ditte, Emilie, Isabella og Mia.

Venlig hilsen Jesper

Opdatering 27/3

Kære unge mennesker og forældre i Turkis

Jeg håber, at I alle er raske og ved godt mod. Det er skræmmende og tankevækkende det der foregår ude i verden og omkring os. Men samtidig bliver historien skrevet i denne periode. Det er noget vi alle vil huske i mange år frem. I skal lægge mærke til hvad der foregår rundt omkring jer, hvordan mennesker i ud,- og indland agerer og hvordan det hele udvikler sig.

De første lektier som jeg sendte ud var repetition fra sidste år. I skulle genlæse kapitlet, lave spørgsmål til teksten samt forberede præsentationer af de faglige begreber. Jeg vil gerne have, at I sender jeres besvarelser til min mail: jkl@midtdjursfriskole.dk.

Til 8. klasserne:

Vedhæftet finder I filen ’Vurdering af en kilde’. Kilderne skal gennemses og spørgsmålene svares på. Jeres besvarelser sendes til min mail senest fredag d. 3/4.

Til 9. klasserne:

Mandag d. 6/4 kl. 11.00 trækker I eksamensemner i kulturfag. I skal trække to (samfundsfag og historie). Det kommer til at foregå online i en Meet-samtale sammen med Martin og Jeg. Herefter begynder jeres arbejde med at lave en problemformulering og efterfølgende besvarelse af denne (selvfølgelig i samarbejde med mig).

Annika har sendt en invitation til mit Google Classroom – Kulturfag, hvori jeg har sendt et link til Meet-samtalen hvor det vil foregå. På dagen er jeg online i god tid, og jeg opfordrer jer til også at logge på i god tid.

Ligeså snart I alle har trukket emner, vil jeg gerne med det samme aftale et ’opstartsmøde’ med jer individuelt. Her vil vi tale om jeres emner, ideer og hvordan I kommer godt i gang.

 Vedhæftet finder I et dokument (’Problemstillinger’), som jeg vil bede jer gennemlæse og gemme. I skal derfor ikke lave de lektier, som 8. klasserne skal. Derimod vil jeg gerne have allerede nu, at I skimtelæser og orienterer jer i grundbøgerne med henblik på emner som kunne interessere jer.

Til jer alle gælder, at I endelig skal kontakte mig, hvis I får brug for hjælp.

Jeg håber, at vi snart ses igen

Venlig hilsen Jesper