Forældreinformation

Forældre på Midtdjurs Friskole

Positive forventninger.

Forældrene på Midtdjurs Friskole mødes af nogle positive forventninger, når I melder jeres barn ind. Som forældre i friskolen melder I jer til et forpligtende fællesskab om det vigtigste i alle forældres liv:

Jeres børns skolegang.

I har mulighed for at tage del i jeres børns skolegang, at være med til morgensamling eller være med i skolen, hvis I har en fridag.

Friskolens forventninger til forældresamarbejdet er, at vi har et åbent og ærligt samarbejde om børnenes skolegang, at vi snakker pænt til hinanden, og at I som forældre bakker op om friskolen og de beslutninger, som personale og bestyrelse tager. Til gengæld kan I forvente det samme fra os, nemlig at vi gør vores bedste for at samarbejde godt om børnenes skolegang.

Meningen med friskolen er netop, at børn, forældre og personale betragter det som vores skole, og at vi allesammen gør vores bedste for, at alle får en god skolegang.

Arrangementer og møder på skolen.

Det er også en forventning, at forældrene møder op til arrangementer og møder, og at man deltager i det praktiske arbejde, som bestyrelsen arrangerer. Det er meget vigtigt for børnene, at forældrene prioriterer at bakke op om deres skolegang, det øger trivslen og indlæringen for børnene.

Som forældre i friskolen har I en unik mulighed for at hjælpe jeres eget og andres børn  til at have en fantastisk god skolegang.

Læs mere om de praktiske opgaver for forældre under rengøring.