Udeskole
I hjertet af Djursland mellem Syddjurs & Norddjurs

En kilometers gang
fra skolen ligger ”bakkerne” - vores udeskole

Bakkerne er et cirka 500 m2 stort åbent kuperet område med tilhørende skov. Mølleåen løber gennem området, og det er tydeligt at se, at området er en gammel ådal. For rigtig mange år siden var området beboet af bronzealderfolket, og der er blevet fundet en hel del ting fra den periode.

Nu er området ”beboet” af skoleelever, som rigtig har mulighed for at boltre sig i vores såkaldte udeskole.

Indskriv dit barn i Midtdjurs Friskole

Bakkerne er vores store udendørs ”klasselokale”.

I vores udeskole, i hjertet mellem Syddjurs og Norddjurs, har vi shelter, bålsteder, toiletvogn med muldtoilet og ikke mindst masser af skøn natur. Der er opstillet en skurvogn med undervisningsmateriale, varmt tøj, kogegrej, ovn og mange andre nyttige ting. Nogle gode forældre og bedsteforældre har også bygget et flot klasselokale med tavle, borde og bænke.

Her kan børnene gå på opdagelse i naturen, eksperimentere, lave mad over bål og ikke mindst – lære en masse naturfag. Ikke kun naturfag, men også dansk, engelsk og matematik på en fantastisk spændende måde. Fri natur, undervisning og bevægelse i perfekt samspil.